Epine.nl
Epine.nl
Burgemeester Keijzerweg 14
3352 AR Papendrecht
+31 (0) 78 641 64 10 - klantenservice@epine.nl
Bekijk alle
categorieën
»

 

Gratis verzending, échte winkel

Verkeerd product besteld of omruilen


Heb je een verkeerd artikel besteld? In veel gevallen kan het artikel worden omgeruild voor het door jouw gewenste product. Of wil je toch afzien van je aankoop? In het kader van de wet Kopen op Afstand heb je bij aankopen via Internet recht op 'bedenktijd'. Epine hanteert een bedenktijd van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product geretourneerd worden. Bij dit recht horen echter wel enkele voorwaarden:

  • De wet Kopen op Afstand is alleen van toepassing voor bestellingen die via de website of telefonisch besteld zijn. 
  • Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegels verbroken of de verpakking geopend zijn.
  • Het product moet in nieuwstaat zijn. Dat wil zeggen: je mag deze hebben uitgepakt en bekeken, maar niet vol in gebruik hebben genomen. Mocht het product in de tussentijd zijn gebruikt, beschadigd zijn geraakt, of heb je de originele verpakking en/of accessoires weggegooid of verloren, of mocht je op andere wijze het product onbruikbaar gemaakt, dan geldt het volgende: je mag het product wel retourneren, maar dan heb je geen recht meer op teruggave van de totale aanschafwaarde. Het product is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Hierdoor ben je verplicht de waardevermindering te compenseren.
  • Indien het gewenste product duurder is dan jouw origineel aangeschafte product, dien je het verschil in prijs bij te betalen. Andersom geldt: het verschil in prijs wordt teruggestort, minus eventuele tussentijdse waardevermindering. Je ontvangt bij een eventuele bijbetaling de gegevens van onze klantenservice. 
  • Je stuurt het product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst op.

Meer over het retourrecht lees je op onze pagina Retourrecht.
Indien je je aankoop in de winkel hebt gedaan en wenst om te ruilen dan geldt een andere wet. Daar kun je hier meer informatie over vinden.

Retouropdracht aanmaken in ons ticketsysteem

Heb je bovenstaande gelezen en wens je alsnog een retouropdracht uit te zetten? Hiervoor maken wij, evenals voor onze technische dienst, gebruik van een online ticketsysteem. In dit systeem kun jij jouw retouropdracht indienen. Volg hiervoor de volgende stappen:

STAP 1

Maak een persoonlijk ticket aan in het Ticketsysteem.

STAP 2

Vul jouw gegevens in. Vermeldt hierbij jouw naam, e-mailadres, ordernummer en een zorgvuldige beschrijving van de reden van retour. Het systeem biedt jou tevens de mogelijkheid om een foto toe te voegen. Indien dit voor jou mogelijk en uiteraard van toepassing is, raden we je aan om hier gebruik van te maken. Zo kunnen we jouw retouropdracht nog beter beoordelen en beantwoorden.

STAP 3

Wij nemen jouw retouropdracht vervolgens binnen 1 werkdag in behandeling.

STAP 4

We houden je middels jouw persoonlijke ticketnummer van jouw retouropdracht via e-mail op de hoogte van de status van jouw opdracht. Hebben wij jouw retouropdracht in behandeling genomen, dan ontvang je van ons verdere instructies via het ticketsysteem in de mail. 

Persoonlijk advies ®

  • Uitgebreid betaalgemak: