Epine.nl
Epine.nl
Burgemeester Keijzerweg 14
3352 AR Papendrecht
+31 (0) 78 641 64 10 - klantenservice@epine.nl

Stappenplan Home8 installatie

Het installeren van jouw Home8 systeem met verschillende apparaten is gelukkig helemaal niet moeilijk! De Plug & Play technologie zorgt ervoor dat iedereen binnen een paar minuten een eigen Home8 systeem kan installeren. Simpelweg de stekkers in het stopcontact steken en de Home8 app installeren is genoeg om het systeem te configureren. En om je op weg te helpen, hebben wij de stappen hier voor je op een rijtje gezet.

Allereerst: Wat heb je nodig?

  • Jouw Home8 apparaten met toebehoren
  • Je smartphone of tablet
  • Een router met Wi-Fi verbinding
  • Stopcontact

Persoonlijk advies ®

  • Altijd de scherpste prijzen
    en de beste kwaliteit
  • Op werkdagen voor 17:00 besteld,
    morgen gratis* bezorgd
  • Gratis retourneren
  • Direct advies van de specialist? Bel, mail of chat, WhatsApp
  • De beste deal maken? Vraag naar jouw korting
  • Speciaal voordeel voor installateurs en resellers

Stap 1: Shuttle en andere apparaten gereedmaken voor gebruik

Haal alle apparaten en accessoires uit de verpakking. Voorzie de Shuttle van stroom met de bijgeleverde netadapter en verbindt het apparaat met je router. Sluit ook jouw andere apparaten aan op het lichtnet of voorzie deze van stroom met de bijgeleverde batterijen. Dit is afhankelijk van welke apparaten je wilt installeren. Zo werken de bewegingsmelder en deur/raam contacten op een CR123A-batterij en de Twist HD Camera met een bijgeleverde netstroomadapter.

Stap 2: Monteer de apparaten

Controleer voordat je het apparaat monteert of deze zich binnen bereik van de Shuttle bevindt.
Breng het apparaat aan in de ruimte waar je deze wilt gebruiken.

Stap 3: Installeer de Home8 app

Download de Home8 App in iPhone’s App Store, Android’s Google Play Store, of Windows’ Windows Phone Store (zoek hiervoor op Home8; de app is te herkennen aan het oranje icoontje met witte 8 in het midden).

Stappenplan Home8 installatie - Stap 1: Shuttle en andere apparaten gereedmaken voor gebruik
Stappenplan Home8 installatie - Stap 4: Doorloop het Telefoonnummer Verificatie Proces

Stap 4: Doorloop het Telefoonnummer Verificatie Proces

Open de app. Voer je telefoonnummer in op de telefoonnummer verificatie pagina en tik op de knop 'Akkoord & Doorgaan'. De server stuurt een verificatie code naar jouw mobiele telefoon via SMS. Controleer de verificatie code en voer deze in in het daarvoor bestemde veld. Tik vervolgens op 'Doorgaan'. Je wordt gevraagd om een wachtwoord voor jouw account in te stellen. Als je alle gevraagde informatie hebt ingevuld, tik je op de knop 'Maak een account aan'. Nadat je hebt ingelogd met je nieuwe wachtwoord, is de telefoonnummer verificatie voltooid. Je bent nu klaar om de app te gebruiken!

Opmerking: Als je de SMS niet ontvangt, kun je onderaan op de knop 'Code nogmaals versturen' tikken. Tik op deze knop om gebeld te worden. Er wordt vervolgens een code aan je voorgelezen. Vul de code in in het daarvoor bestemde veld wanneer het telefoontje eindigt. Tik vervolgens op 'Doorgaan'.

Stap 5: Activeer de Shuttle

Open de app. Ga vervolgens naar het zijbalk menu en tik op ‘Apparaat beheer’. Tik op het ‘+’-teken. Tik op ‘OPU/Shuttle’. Tik op de knop ‘Volgende’ om het apparaat activatie proces te starten.

Stap 6: Voeg jouw apparaten toe in de app

Ga naar het zijbalk menu en tik weer op ‘Apparaat beheer’. Tik op het ‘+’-teken naast ‘Camera lijst’ of ‘Sensor lijst’, afhankelijk van het apparaat dat je wilt toevoegen. Tik daarna op ‘IP Camera’ of ‘Sensor’. Tik op volgende bij de ‘ZOEK QR CODE’ pagina, tik op de knop ‘Volgende’ om vervolgens de barcode te scannen (QR code), die je kunt vinden op het apparaat. Wanneer de code gescand is, kun je jouw apparaat een eigen naam geven of de standaard toegewezen naam gebruiken. Als je jouw apparaat een nieuwe naam wil geven, ga je naar ‘Apparaat beheer’, selecteer je het desbetreffende apparaat, tik je op ‘Weergave naam’, en breng je vervolgens jouw wijzigingen aan. Tik daarna op de (Opslaan) knop om de nieuwe naam te bevestigen.

Opmerking: Als de scan onvolledig is, wordt je gevraagd om het serienummer (SN) van het apparaat in te vullen.

Stappenplan Home8 installatie - Stap 5: Activeer de Shuttle

Meer weten?

Kom je er nog niet helemaal uit of wil je meer weten over hoe je verschillende specifieke apparaten moet monteren, installeren en bedienen? Bekijk dan de uitgebreide Home8 Handleiding en de verschillende handleidingen van elke Home8 uitbreiding (deze zijn allemaal beschikbaar in het Nederlands). Of neem contact op met onze klantenservice en we helpen je graag verder.

Langskomen voor een uitgebreide demo in onze winkel is uiteraard ook mogelijk. We zijn van maandag tot vrijdag geopend van 08:30 tot 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 13:00 uur.

  • Uitgebreid betaalgemak: